zondag 9 juli 2017

Zomertijd, vakantietijd

Ben ik al met de voorbereidingen bezig voor de vakantie? Nee, .... ik zou wel willen, maar ik moet voordat we de auto gaan inpakken en naar onze vakantiebestemming rijden,  toch nog wel een paar dingetjes doen. En natuurlijk hebben wij in het noorden van het land ook nog geen vakantie,  dus kan ik nog even rustig blijven. 

Waar ik nu mee bezig ben? Ik zit met mijn quilthoofd al een beetje in kerstsfeer. Ja, geloof het of niet, het is hoogzomer en de thermometer staat op 25,5 graden en het zonnetje schijnt heerlijk,  maar ik ben met 2 kerstquiltje bezig voor het Quiltlokaal. Eentje heb ik vanmorgen afgemaakt en de bies zit er inmiddels omheen, dus die is klaar voor de wasmachine en droger. De andere ( een heel klein welkom-quiltje) ga ik zo lekker in de zon dubbelen en dan quilten.

Is dat het enige waar ik mee bezig ben?  Nou nee. Gister met dames in het Quiltlokaal spraken  we er nog over. Ik vind zoveel dingen mooi en ben ook met een natte vinger te lijmen om aan wat nieuws te beginnen, dus ik heb heel veel verschillende quiltwerkjes onder handen, in allerlei fases. En zo verveel ik me nooit, al is het ene werkje wel leuker dan het andere, dus als je van het ene  weer even genoeg hebt, pak je gewoon het volgende.

Zo hebben Vera en ik vorige week zaterdag een workshop gedaan bij Atelier de Quiltmuis en hebben we in één zaterdag een ragquilt gemaakt.
Heerlijk om te doen en gelijk klaar. Nu is bij ons het idee geboren om van de mooie flanellen kerststoffen die we in het Atelier hebben in november ook een workshop te gaan geven om een rag-kerstquilt te maken. Gezellig voor de kerstdagen. En al die dingen daar zitten wij over te fantaseren met deze zomerse temperaturen.

In het Quiltlokaal zijn we druk aan het opruimen en gaan oudere stoffen plaats maken voor nieuwe,  die dit najaar binnen komen, zo is er een kast vrijgemaakt voor de afgeprijsde stoffen 
En zijn er al heel wat plankjes leeg. 


Zo zijn Vera en ik samen aan het bedenken wat we voor dit najaar allemaal kunnen gaan doen in ons  Quiltlokaal,  zodat het voor heel veel quiltsters een fijne ontmoetingsplaats wordt. Natuurlijk worden er leuke workshops geven. Zo komt Fanny Eikelenboom met haar Russische Bloementuin, zo'n mooie quilt waar we echt verliefd  op zijn geworden.

Ook komt Trijntje van der Horst naar Sneek met een trunkshow van haar mesthoopquilts.

Die iedereen van dichtbij mag bekijken en aanraken.


En ook komt Laura Strating in ons Quiltlokaal een cursus van 10 lessen geven in de basistechnieken van het quilten. Laura komt tussen haar Amerika reizen naar de Amish gezellig in Sneek lesgeven.


En natuurlijk luisteren we naar wat er in het Quiltlokaal wordt besproken, want wij willen graag dat iedereen iets bij ons gaat vinden wat inspirerend is. Ook als er iets is wat je graag zou willen, wat er zou moeten komen, laat het ons weten via een mailtje of een persoonlijk berichtje via onze Facebookpagina, dan gaan we kijken of dat gaat lukken.

Ondertussen zijn Vera en Erik heel druk bezig met de webwinkel en hebben wij hem nu opengesteld. Natuurlijk staat nog lang niet alles erin. Maar toch nieuwsgierig ? Ga gerust eens kijken en vertel ons hoe je het vindt. Je kunt hem vinden op www.atelierquiltlokaalenshop.nl.

Zo het is alweer best een lang blogje geworden, dus ik duik weer de tuin in met mijn kerstquiltje, want ik moet nog even door voor het vakantie is.

Lieve quiltgroetjes ook van Vera,


Rita

4 opmerkingen:

  1. Meid Meid, jouw/jullie hoofd draait overuren! Genoeg te beleven in het Quiltlokaal! Heb je nog wel genoten van de zo'n? Liefs van mij
    Ps ik krijg het woord zo'n (Die warme gele bol) niet uit mijn toon na de updates...grrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plannen, en gezellig lezen hier.
    Ik ga eens uitvinden, waar het quiltlokaal is, ik woon tenslotte
    in de buurt.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitzoeken waar dit lokaal is, is een goed idee van Annie. Dat zou ik ook doen als ik in de directe omgeving zou wonen!!

    BeantwoordenVerwijderen