maandag 13 november 2017

Het werken gaat gewoon door....

Nog een paar weken en dan is 2017 alweer voorbij. Wat gaat de tijd toch snel. Sinds ons laatste blogberichtje is er in het atelier heel veel gebeurt. Dingen waarvan we ons voornamen om er een blogberichtje over te schrijven, maar er gewoon niet aan toe kwamen. Dus dan maar een snel berichtje via Facebook.

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor dit bericht. Ik ben al een hele tijd bezig met het voorbereiden van een nieuwe quilt, namelijk de Fancy Forest. Rond april van dit jaar kocht ik dat leuke patroon, met als doel dat ik heel langzaam de 40(!) verschillende stofjes zou verzamelen en dan in 2018 ermee zou beginnen. Nadat ik de top van Miss Emily af had. Je begrijpt het natuurlijk al.... ik ben al begonnen. En wat is dat een leuke quilt om te maken! Miss Emily moet nog maar even wachten. Ik ben met die quilt bezig met de sterrenrand en het schiet gewoon niet op 😞




Een paar weken terug was ik al begonnen met het snijden van de verschillende stoffen in de verschillende grootten stroken. Keurig allemaal in een zakje gedaan, gesorteerd per dier en daarna weer keurig opgeruimd. Twee zondagen terug had ik echter voor het eerst sinds een paar weken weer een vrije zondag, die ik voor mij gereserveerd had. Dus...het eerste stofje voor het eerste vosje snijden, gewoon om te kijken hoe het moet. Dat had ik niet moeten doen. Het is echt verslavend. Inmiddels heb ik alle vosjes al genaaid (16 stuks) en ben ik al op de helft van de konijntjes.


Maar dit is niet de enige quilt waarmee ik mee bezig ben. Fanny Eikelenboom is bij ons in het atelier geweest om de techniek van de Russische Bloementuin uit te leggen. Ik mocht van mama meedoen met de groep op zaterdag. Ook hier ben ik druk mee bezig. De achterkant en een aantal bloemen zijn al klaar. Gisteren heb ik de top gedubbeld, zodat ik deze eerst kan quilten, voordat ik de bloemen erop zet.



In ieder geval hoef ik mij de komende weekenden niet te vervelen. Ik heb nog voldoende te doen. 
Met welke projecten zijn jullie allemaal bezig. Nog een aantal goede voornemens voor het einde van het jaar? 

Veel quiltplezier,

Vera en Rita

2 opmerkingen: