donderdag 1 december 2016

Een weekend met inspiratie en gezelligheid...


Afgelopen weekend hebben wij (mijn dochter en ik) na enige tijd ons getrakteerd op een weekend vol quilten, zonder dat we ons daar schuldig over voelden. Afgelopen tijd hebben we het beide heel druk gehad, mijn dochter is druk aan het afstuderen en had even een time-out nodig, en ik offer mij graag op om mee te gaan. Op zaterdag hadden we een missie: De quiltkoffer met leuke inhoud ophalen voor 17 december. Dan komt namelijk Supergoof naar Sneek voor haar workshop Foep. Op die dag mogen we gebruikmaken van de quiltkoffer met inhoud van het Quiltkabinet, zodat er toch nog lapjes aanwezig zijn om te kopen, omdat ik zelf geen winkel heb.



Het Quiltkabinet is een klein en knus winkeltje, waar je gezellig kan snuffelen en kletsen en inspiratie op kan doen voor je hobby. Op zaterdag zitten de vrouwen te Beeën en staat er beneden op de tafel koffie of thee klaar. Door de gezellige sfeer gaat er behalve de quiltkoffer ook nog het een en ander mee: doorquiltnaalden, een goede pen en voor Vera een nieuw applicatiepatroon.



Zondag zijn we samen op pad gegaan richting Oosthuizen, naar Atelier de Quiltmuis. Daar was er een speciale Sinterklaasbee georganiseerd met een speciale Sinterklaasbingo. Toen we binnenkwamen werden we hartelijk ontvangen in de gezellige quiltkeuken waar al een paar dames zaten te handwerken. Onder ander Elly, met wie ik samen een masterclass van Ted Storm heb gedaan en die er zondag ook was. Op het moment dat ik mijn quilttas uitpakte om te gaan quilten, ontdekte ik dat ik de naalden die ik een dag eerder gekocht had, vergeten was om mee te nemen. Niet slim, maar gelukkig had Vera extra dingen meegenomen en kon ik het lenen. Het enige wat ik miste was mijn quiltgaren, maar die had Marlies gelukkig in haar winkeltje.


Mijn prijzen van de bingo
Bij de bingo was het heel gezellig en vielen we samen in de prijzen. Ik had een aantal keer bingo, omdat ik een aantal keer een rijtje vol had en Vera had zelf een hele kaart vol. Hierdoor kreeg ze een leuke cadeaubon van het Quiltatelier. Eén van mijn prijzen was onder andere een mooie tas van Quiltmania, waar ik aan het einde van de dag al mijn aankopen mooi in kon meenemen. Want ja, Marlies heeft een mooie stoffencollectie. Zowel traditionele getinte stoffen als ook moderne en hippe stoffen. Vera had haar ogen laten vallen op de modernere stoffen en ik ging naar huis met een mooi boek en een patroon. Na een gezellige dag zijn we weer met veel moois naar huis gereden.

8 opmerkingen: